Translate

donderdag 6 juni 2013

Gratis patroon van mijn babypopje behorend bij het wiegje patroon staat bij de maand mei!!!

Gratis patroon van mijn ( Zwaantje Heerlien van den Wijngaarden) babypopje  behorend bij mijn wiegje!!
HET PATROON NIET DELEN OOK NIET OP FB GROEPEN OF ANDERE ONLINE SITES OF VERKOPEN MAAR VERWIJZEN NAAR MIJN BLOG!!!!
v = vaste(n)
s h = samen haken
h.s t = half stokje
h v = halve vaste(n)
Gratis patroon alleen bedoelt voor eigen gebruik en niet voor commerciële doeleinden © 2013 Zwaantje Heerlien van den Wijngaarden bij gebruik van dit patroon de vermelding naar mijn blog dus niet delen of verkopen.
                 garen lichtroze /huidkleur (ik heb het roze garen van action gebruikt)
                 rest wit , blauw ,roze ,geel en zwart  (bravo)
                 rouge voor de wangetjes
                 haaknaald nr 2.5 
 Bij nader inzien adviseer ik haaknaald 2.0  omdat het babypopje wat groot uitvalt
Gebruik je het babypopje gewoon los dan is het gehaakt met 2.5 een mooie grote
                 2 corsagespeldjes                               ♥ ♥
                  vulling
                  stopnaald
dikke haaknaald om de vulling in de
armen en benen te doen.

Werkwijze Hoofd

2 lossen in de 2e losse 8 v (8)
*2 v in 1* herhalen in de gehele toer (16)
*1 v-2 v,in 1 v* herhalen in de gehele toer (24)
* 2 v - 2 v in 1 v * herhalen in de gehele toer (32)
4 toeren 32 v haken
nu de volgende toeren haken zoals vermeld
11 v - 4 x 2 v in 1 v - 2 v- 4 x 2 v in 1 v - 11 v (40)
1 toer 40 v plaats corsagespelden bij de  meerderingen van de voorgaande toer
11 v - 4 x 2 v s h -2 v -4 x 2 v s.h - 11 v    (32)
*2 v - 2 v s h * herhalen gehele toer  (24)
1 toer 24 v (24)
* 1 v - 2 v s h * herhalen de gehele toer ( 16)
1 toer 16 v  (16)
 vul nu het hoofdje doe  bij de corsagespeldje wat meer vulling zodat er
wangetjes worden gevormd

Lijf
12 lossen h v in de 1e losse
2 toeren 12 v haken (12)
3 v- * 6 x 2 v in 1 v * 3 v (18)
*2 v in 1 v -1 v * herhalen in de gehele toer (27 )
4 toeren 27 vasten haken
*2 v s h - 1 v * herhalen de gehele toer (18)
2 v s h herhalen in de gehele toer (9)
4 x 2 v s h  -1 v - h.v in de 1e v in voorgaande toer draad afhechten
het lijfje opvullen als het goed is zie je dat er een buikje wordt gevormd

Armen  (2 x)
2 lossen 
in de 2e losse 5 vasten haken
*2 vasten in 1 vaste* (10 )
7 toeren 10 v haken
2 v s h ( 5)
armen opvullen

benen (2 x)
4 lossen
in de 2e losse 2 v- 1v -3 h st nu naar de andere kant -
2 h st - 1 v- 2 v in 1 v (11)
1 toer 11 v ( 11 )
4 v- 2 x 2 v s h 3 v (9)
4 v -1 x 2 v s h -3 v (8)
1 toer 8 v (8)
*1 v - 2 v in 1 v * herhaal dit de gehele toer(12)
2 toeren (12)
2 v  s h de gehele toer (6) draad afhechten
de beentjes opvullen
nu het popje in elkaar naaien (zie  foto)

oren (2 x)
2 lossen in de 2e losse vanaf de haaknaald 6 vasten haken draad afhechten en aan het hoofdje naaien.
ogen met zwart garen 2 x op dezelfde plaats heen en weer steken
neusje met roze garen 3 x op dezelfde plaats heen en weer steken
gebruik de foto als voorbeeld

speentje
in de kleur naar keuze
2 lossen
in de 2e losse 6 v haken
in de 1e v van de vorige toer hv
draad afknippen
nu de draadjes van het rondje zo in het hoofdje steken
dat dit op de plaats van het mondje komt en dat de draden aan de
achterkant van het hoofdje uitsteken de draadje knopen en terug
duwen in het hoofdje
met een klein stuk wit het in het midden van het rondje steken zorg dat er
een lusje wordt gevormd verder zo werken als bij het rondje
nu zit het speentje op zijn plaats

luier
7 lossen
6 vasten haken 1 losse keren
3 toeren 6 vasten en 1 losse bij ieder toer
2 v in de 1e en laatste steek   in iedere toer tot er 22 v zijn
haak nu een gekleurde randje van vasten om de luier heen
doe de luier om en zet het vast met een corsagespeld

kuifje
6 lossen
h v in iedere losse 
draad afknippen en vastmaken op het hoofdje
zie foto
klaar is het popje .
bij gebruik van dit patroon graag een vermelding naar mijn blog Creaties / patronen van Zwaantje Heerlien van den Wijngaarden!!
heel veel haakplezier!!!
                                             © 2013

18 opmerkingen:

  1. Ooooh Zwaantje, wal lief en wat creatief...een geweldig lief setje...voor eigen gebruik zeg je maar als ik er een paar maak, weet het nog niet zeker, mag ik ze dan wel verkopen tbv de KiKa, verdien dr zelf nix aan want dat hoeft niet maar wil het wel voor de sekuriteit ff vragen aan je, grtzzzzz, Marlene aka nldutchy bij de Hobbydoox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. natuurlijk mag dat ik heb geen problemen met het verkopen van de setjes door jezelf gemaakt het enige wat ik wel fijn zou vinden is een vermelding dat het een ontwerp van mij is.

      Verwijderen
  2. Yep, terecht meis...ik geniet me trouwens suf op je blog, wowwwwwww

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super!
    Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje gaan we ook proberen dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  5. martine alias bepzondag, juni 30, 2013

    ik heb ook dit patroontje opgeslagen in mijn to do map.
    ik heb nog een ander vraagje wat betreft hobbydoos. zou jij mijn emailadres aan petraco kunnen doorgeven zij had nl. nog een vraagje over nr.2 hebbik gezien maar aangezien ik mij daar volledig uitgeschreven heb kan ik niet meer antwoorden (alleen alle berichten lezen)
    alvast bedankt bep. (of kan jij mijn emailadres niet zien hier? want zo'n computerexpert ben ik niet)
    en als je denkt ik doe het niet even goeie vrienden hoor.
    niks mee in zitten dan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sorry maar ik kan jouw emailadres hier niet zien misschien dat je jouw emailadres kunt sturen via mijn email dan kan ik het doorgeven aan petraco

      Verwijderen
  6. sorry ik heb hem gevonden echt bedank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geeft toch niet vragen staat vrij er is nog een patroontje van mijn babypopje die in het wiegje past die is kleiner dan deze en past dus beter in het wiegje
      welke patroon van het kinderwagen de grote of kleine?

      Verwijderen
  7. Zou graag dat wiegje maken en de baby popje. Mag dat ????

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Patroon wiegje staat bij maand mei en de kleinere babypopje 15 juni

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk! Ik ga er 1 maken voor mijn zusje.
    Kraamcadeautje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke ontwerpen! Ben er nog niet uit of ik deze of de baby op hand voor mijn broer en schoonzusje ga maken.Misschien wel allebei! Dank je voor het delen van je creatieve pronkstukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, ik vraag me af hoeveel cm het baby'tje is? Ik probeerde het hoofdje uit maar dat lijkt me groter dan op de foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Una pregunta se trabaja con anillo mágico?
    La traducción es mala asi que no comprendo bien.
    Es muy lindo el bebe y la cunita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Would it be possible to get this pattern in English? Please

    BeantwoordenVerwijderen